Kirjoja

Kirjoja

tiistaina, marraskuuta 08, 2022

Ehdokas nro 26/81 Espooon tuomiokirkkoseurakunnan vaaleissa












Olen ehdokkaana Espoossa seurakuntavaaleissa kolmannelle 4-vuotiskaudelle.  

Tällä kertaa demareilla ei ole omaa valitsijayhdistystä, vaan mm. minä olen mukana varsin vapaamielisellä Kirkko kaikille- listalla.

Ennakkoäänestysviikolla 8.–12.11. voi äänestää kaikissa äänestyspisteessä ympäri Suomen.

Vaalipäivänä 20.11. äänestys tapahtuu oman seurakunnan äänestyspisteessä. 

Vaaleissa valitaan päättäjät sekä Tuomiokirkkoseurakunnan seurakunta-neuvostoon että yhteiseen kirkkovaltuustoon. Edelliseen olen ehdolla numerolla 81 ja jälkimmäiseen numerolla 26.

Olen esitellyt vaalikoneessa itseäni näin: 

Martti Hellström 

  • Ammatti: Opetusneuvos, KT
  • Kirkko kaikille - ET -ehdokaslista
  • Ikä: 68
  • Koulutustaso: Korkeakoulututkinto
  • Jos eduskuntavaalit olisivat nyt, äänestäisin tätä puoluettaSDP
  • Koetko jonkin seuraavista kirkossa vaikuttavista liikkeistä sinulle läheisimmäksi: Ei mikään näistä

Kuvaus 

Olen  kasvatustieteen tri  ja opetusneuvos,  puoliso, isä ja ukki ja kouluvaari.
Olen ollut  kaksi kautta Espoon Tuomiokirkkoseurakunnan seurakunta-neuvostossa sekä yhteisessä kirkkovaltuustossa. Olen toiminut 8 vuotta seurakuntien yhteisessä viestintätoimikunnassa, nyt toista vuotta puheenjohtajana.

Olen ollut  päätoimittaja, ay-aktiivi,oppi-ja tietokirjailija, ja yhä eläkkeelläkin opettajan-kouluttaja ja  kuntapoliitikko.

Olen entinen Kallion kirkon seurakuntanuori ja ripari-isonen. Opiskeluaikana hankin pätevyyden myös uskonnon opetuksen erikoistuneen luokanopettajan virkaan.  Koulu-urallani sainkin opettaa uskontoa ja  olla myös mukana kirjoittamassa alakouluille uskonnon oppikirjaa nimeltä Raamatun Lukukirja (1995). Minulla on ollut myös kirjoitella ajatuksiani   lukuvuoden 2008-2009 ajan Esse-lehden kolumnistina.

Hengellisesti olen ylikiinnostunein ajanlaskun alussa toimineen alkuperäisen Jeesus-liikkeen ideologiasta. "


Jos haluat tietää, miten vastasin muihin vaalikoneen kysymyksiin, klikkaa tätä linkkiä:


Ei kommentteja: