Kirjoja

Kirjoja

tiistaina, lokakuuta 11, 2022

Ehdokkaana seurakuntavaaleissa 2022


Olen ehdokkaana Espoossa seurakuntavaaleissa kolmannelle 4-vuotiskaudelle. Tällä kertaa demareilla ei ole omaa valitsijayhdistystä, vaan mm. minä olen mukana varsin vapaamielisellä Kirkko kaikille- listalla.

Ennakkoäänestysviikolla 8.–12.11. voi äänestää kaikissa äänestyspisteessä ympäri Suomen.

Vaalipäivänä 20.11. äänestys tapahtuu oman seurakunnan äänestyspisteessä. 

Vaaleissa valitaan päättäjät sekä Tuomiokirkkoseurakunnan seurakuntaneuvostoon että yhteiseen kirkkovaltuustoon. Edelliseen olen ehdolla numerolla 81 ja jälkimmäiseen numerolla 26.

Olen esitellyt vaalikoneessa itseäni näin: 

Martti Hellström 

Ammatti: Opetusneuvos, KT

Kirkko kaikille - ET -ehdokaslista

Ikä: 68

Koulutustaso: Korkeakoulututkinto

Jos eduskuntavaalit olisivat nyt, äänestäisin tätä puoluettaSDP

Koetko jonkin seuraavista kirkossa vaikuttavista liikkeistä sinulle läheisimmäksi: Ei mikään näistä

Kuvaus

Olen  kasvatustieteen tri  ja opetusneuvos,  puoliso, isä ja ukki ja kouluvaari.

Olen ollut  kaksi kautta Espoon Tuomiokirkkoseurakunnan seurakunta-neuvostossa sekä yhteisessä kirkkovaltuustossa. Olen toiminut8 vuotta seurakuntien yhteisessä viestintätoimikunnassa, toista vuotta puheenjohtajana.

Olen ollut  päätoimittaja, ay-aktiivi,oppi-ja tietokirjailija, ja yhä eläkkeelläkin opettajan-kouluttaja ja  kuntapoliitikko.

Olen entinen Kallion kirkon seurakuntanuori ja ripari-isonen. Opiskeluaikana hankin pätevyyden myös uskonnon opetuksen erikoistuneen luokanopettajan virkaan.  Koulurallani sainkin opettaa uskontoa ja  olla myös mukana kirjoittamassa alakouluille uskonnon oppikirjaa nimeltä Raamatun Lukukirja (1995). Minulla on ollut myös kirjoitella ajatuksiani   lukuvuoden 2008-2009 ajan Esse-lehden kolumnistina.

Hengellisesti olen ylikiinnostunein ajanlaskun alussa toimineen alkuperäisen Jeesus-liikkeen ideologiasta. "

Jos haluat tietää, miten vastasin muihin vaalikoneen kysymyksiin, klikkaa tätä linkkiä:


Ei kommentteja: