Kirjoja

Kirjoja

torstaina, marraskuuta 09, 2017

Martti- onnellinen autonomistaja

Polttaa. Polttaa...
NYT sitä ollaan onnellinen autonomistaja.

Sain ajokortin vuonna 1972. Nyt on vuosi 2017. Autoilija olen siis ollut 45 vuotta. 45:aan autoiluvuoteen mahtuu aika komea ketju autoja (23 kpl). (Kaikki ne löytyvät autobiografiastani tästä linkistä. 

Muistaakseni en ole koskaan (tai korkentaan kerran) omistanut hallunnassani ollut autoa. Keskimäärin autoihastus on minulla kestänyt (vain) kaksi vuotta. Kun auton ostaa osamaksulla, sitä ei sillä tahdilla ehdi koskaan maksaa loppuun. Uuden auton velkaan vain lisätään vanhan maksamaton osa.

1.7. 2014 iski tähän asti viimeisen kerran autokuume, joka ei laskenut.  Hain kotiin Helsingin Special-autosta MB:n  A-mallin, vm. 2013, joka oli otettu käyttöön lokakuussa 2012. Mittarissa oli  tuolloin 40 000 km. Nyt 110 000 km.

TÄNÄÄN tuli  Santanderilta postia: Osamaksusopimus on päättynyt, ja Mersun voi rekisteröidä omiin nimiin. Yes.  Auto on juuri katsastettu ja huollettu. Ei suinkaan kuume muuten ala taas nousta....

1 kommentti:

Moottorituristi kirjoitti...

Terve Martti, kuvaat minulle hyvin tuttua autopolkua. Viimekesäisellä skootteriinvaihdollani meillä tuntuisi olevan samantapainen kulkuvälinearsenaali - sinulla saksalais-italialainen ja minulla englantilais-saksalainen välinecombo. Minulla vielä auton osaria jäljellä. T. Matti