Kirjoja

Kirjoja

maanantaina, syyskuuta 26, 2022

Ehdolla seurakuntavaaleissa

Tämän blogin pitäjä Martti Hellström on taivelteltu lähtemään vielä kerran ehdokkaaksi seurakuntavaaleihin nyt Kirkko kaikille-listalla. 

Olen ollut mukana kaksi kautta demarien listalta Espoon Tuomiokirkkoseurakunnan seurakunta-neuvostossa sekä Espoon seurakuntien yhteisessä kirkkovaltuustossa. Olen niinikään saanut toimia pian 8 vuotta seurakuntien yhteisessä viestintätoimikunnassa,  ja nyt toista vuotta sen puheenjohtajana.

Koulutukseltani olen luokanopettaja, kasvatustieteen tohtori ja arvonimeltäni opetusneuvos.  Olen puoliso, isä ja ukki ja kouluvaari.

Työuraani kuuluvat mm. 11 vuotta luokan-opettajana Helsingissä ja Espoossa,  25 vuotta rehtorina Auroran koululla  ja  saman verran Luokanopettaja-lehden toimittajana/ päätoimittajana. Olen ollut ay-aktiivi,oppi-ja tietokirjailija, ja yhä eläkkeelläkin opettajan-kouluttaja ja  kuntapoliitikko.

Olen entinen Kallion kirkon seurakuntanuori ja ripari-isonen. Opiskeluaikana hankin pätevyyden myös uskonnon opetuksen erikoistuneen luokanopettajan virkaan.  Koulurallani sainkin opettaa uskontoa ja  olla myös mukana kirjoittamassa alakouluille uskonnon oppikirjaa nimeltä Raamatun Lukukirja (1995).. Minulla on ollut myös kirjoitella ajatuksiani   lukuvuoden 2008-2009 ajan Esse-lehden kolumnistina.

Hengellisesti olen ylikiinnostunein ajanlaskun alussa toimineen alkuperäisen Jeesus-liikkeen ideologiasta. 

Ei kommentteja: