Kirjoja

Kirjoja
Kirjoja

tiistaina, syyskuuta 15, 2009

Näin Aurora esitellään ensi keväänä uusille epuille

POHJOIS-ESPOO, 1.–6. LUOKKIEN KOULUT

Auroran koulu
www.espoo.fi/peruskoulut/aurora

Auroran koulu toimii 1957–2003 rakennetuissa koulutiloissa. Koulussa korostetaan perustaitojen tärkeyttä ja panostetaan tukitoimiin. Koulussa tuetaan monipuolisesti lastentaidetta (mm. teatteri, bändit, kuoro ja kulttuurisiestat). 5–6-luokilla on
taito- ja taideaineiden kursseja.

Koulun innovaatioita ovat mm. kaksi ryhmäintegraatioluokkaa, joissa opiskelee kehitysvammaisia oppilaita, ns. skidi- ja sinikarhuryhmät erityistä tukea tarvitseville integroiduille 3.–6.-luokkien oppilaille ja työpäivää jaksottava 75 minuutin siesta, jonka aikana toimivat mm. koulun omat kerhot.

Koulu tekee aktiivista yhteistyötä vanhempien, luokkatoimikuntien ja Koti & Koulu ry:n kanssa.

Auroran koulu on yksi Espoon 11 oppimiskeskuksesta, jotka järjestävät täydennys-
koulutus-kumppanuuksia muiden koulujen opettajille.

Oppilasmäärä 329, starttiluokka, luokat 1–6
Koululaisten lakisääteinen iltapäivätoiminta
Turvallisen iltapäivän kokeilu 2007-2010
1.–6.-luokkien oppilaille

Opetettavat kielet
A1-kieli: EN, A2-kieli: RU

Tutustumistilaisuudet

Tutustumistilaisuus ke 19.5.2010 koulutulokkaille klo 9–11 ja heidän vanhemmilleen klo 18–20.


Auroran koulu
Käyntiosoite: Lippajärventie 44 a
Postiosoite: PL 3507, 02070 ESPOON KAUPUNKI
Rehtori Martti Hellström, p. (09)8164 0480,
045 111 8156, martti.hellstrom@espoo.fi
Kanslia/vaihde, p. (09) 8164 0485
Faksi (09) 8164 0490
www.aurorankoulu.net

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Hienoa, että Auroran koulu haluaa edelleen korostaa perustaitojen oppimisen ja tukitoimien tärkeyttä - ja että nämä asiat näkyvät ensimmäisinä myös tekstissä, jonka on tarkoitus markkinoida koulua! Kaikki kunnia koulujen muulle tärkeälle toiminnalle, mutta näiden varaan kannattaa rakentaa.

Työskentelen itse sellaisten, usein jo aikuisikään ehtineiden, nuorten kanssa, joilla tämä perustaitojen oppiminen on monesta syystä jäänyt vajaaksi. Perusopetuksen jälkeistä aikaa ja nk. nivelvaihetta seuranneena voisin sanoa, että kaikki se oppimista tukeva perustyö, jota alaluokilta asti tehdään, kantaa elämässä pitkälle.

Anu Arvonen