MAANANTAI on tärkeä päivä. About 100 uutta opettajaa muista kuin ensimmäisen aallon NPDL- kouluista saa mahdollisuuden tutustua oppimisen suunnittelun malleihin, jotka tukevat sekä opetussuunnitelmatyötä että Oppimisen Pohjantähti- verkoston Suomeen lanseeraamaa NPDL- ohjelmaa. Educode järjestää nimittäin Messukeskuksessa yhden päivän työpajan, jonka tavoitteena on oppia ”tuunaamaan” perinteisestä oppitunnista laaja-alaista osaamista edistävä oppimiskokonaisuus.
PÄIVÄ alkaa aamukahveilla klo 8.30. Minulla on ilo pitää puolen tunnin alustus päivän teemaan: opetuksen muutokseen. Sen jälkeen on vuorossa 50 minuutin paneeli, jossa vieraina ovat:
LOUNAAN jälkeen kuullaan opettajatarina Kokkolasta, ja sen jälkeen käynnistyy ryhmätyöskentely, jossa ”Tuunataan” perinteisestä oppitunnista laaja-alaista osaamista edistävä oppimiskokonaisuus. Iltapäivän aikana kuullaan vielä opettajatarina Oulusta ja käydään loppukeskustelu.
TEEN muistiinpanoja ja laitan sitten blogiin tiivistelmän päivän annista.
PÄIVÄ alkaa aamukahveilla klo 8.30. Minulla on ilo pitää puolen tunnin alustus päivän teemaan: opetuksen muutokseen. Sen jälkeen on vuorossa 50 minuutin paneeli, jossa vieraina ovat:
- Kouluttaja, opetussuunnitelmakehittäjä Iida-Maria Peltomaa, Proedugo
- Kehittämispäällikkö Nina Lahtinen, OAJ
- Luokanopettaja Juho Norrena, Viherkallion koulu
- Lehtori Pekka Peura, Martinlaakson lukio ja
- Ohjelmajohtaja Vesa Äyräs, Microsoft
ENNEN lounasta esitellään 21. vuosisadan taitojen oppimisen suunnittelun malli : 21CLD, NPDL:n opetuksen suunnittelun työkalu ja Pekka Peura kertoo oman opettajatarinansa.
LOUNAAN jälkeen kuullaan opettajatarina Kokkolasta, ja sen jälkeen käynnistyy ryhmätyöskentely, jossa ”Tuunataan” perinteisestä oppitunnista laaja-alaista osaamista edistävä oppimiskokonaisuus. Iltapäivän aikana kuullaan vielä opettajatarina Oulusta ja käydään loppukeskustelu.
TEEN muistiinpanoja ja laitan sitten blogiin tiivistelmän päivän annista.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti