OPETTAJAMME eivät olleet kauhean innostuneita ajatuksesta, että jokaisesta oppilaasta tehtäisiin oppimisen arvio (tai oppimissuunnitelma). Siihen tarvitaan työaikaa. Se tuntui hyvältä, että integraation korvaisi hallinnollisesti kevyempi siirtyminen tehostetun tuen piiriin (johon siirryttäessä tukitoimet kirjattaisiin).
Erityisopetukseen siirtyminen tarkoittaisi jatkossa todellakin siirtymistä erityisryhmään. HOJKSin laatiminen jäisi pois luokanopettajilta. Erityisryhmiä ei siis lopetettaisi.
HYVÄN keskustelun jälkeen kävimme nopeasti läpi 2,5 kouluviikon hoidettavia asioita. Kaksi uutta oppilasta kävi tutustumassa kouluun. Tsekkasin viimeisiä välttämättömiä hankintoja. Iso kasa virkavapauksia läpi. Kaksi opettajaamme oli yllättäen saanut sivistystoimenjohtajalta palkkiorahan. Hienoa.
VIISIKOSTA
KUVAT: 5.-6.-luokka- laiset tapai- livat uutta kässäriä. Kuvissa 6b-luok-kalaisia (myös)
Monistelin Viisikon lyhennettyä kässäriä, ja ajoin Kalajärvelle vetämään treenit läpi. Kesto oli tänään 42 minuuttia. Ehkä poistan vielä kaksi lyhyttä kohtausta.
Sitten Viisikko-paitojen tilausten koonta, ja Kehä I pitkin valitsemaan Paitamyllyyn paidan väriä. Mustasta ei teksti näy. Valitsin tosi tumman harmaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti