TERVEISIÄ Ellivuoresta. Ehkä tein ME:n (maailman ennätyksen): Avasimme Hauhon palvelualueen upeitten opettajien kanssa keskustellen koko useasataisen OPS 2016:n muutosideat 1,5 tunnissa. Muutama minuutti meni yli.
MESSAGENI oli eilen, tänään ja huomenna, että opettaja ja koulu ovat nyt tärkeämpiä kuin koskaan. Suomi on kriisissä. Vain koulutus- tulevaisuusorientoitunut koulutus- pelastaa Suomen.
EI niin, että hylkäämme kaiken vanhan. Ei niin, että omaksumme kaiken uutena meille myytävän. Vaan käytäen sitä vain suomalaisille opettajille annettua professionalismin legitimiteettia reflektoimme kriittisesti pedagogiset rutiinimme 2010-luvulle. Kaikki käytänteet tulee minusta arvioida sen suhteen, edistävätkö ne oikeasti oppimista. Samalla riisumme itsestämme sen wanhan, joka on vain rudimenttia. Jokaisesta luokasta on tehtävä innostamis- ja onnistumistehdas. Opettajan yhä tärkeämpi tehtävä on tukea oppilasta pysymään opiskelun tilassa ja löytämää omat vahvuutensa.
ELLIJÄRVELLÄ minulla oli ilo demonstroida hyvää ja pahaa, tehokasta ja huonoa opettajaa clipseillä, jotka teimme opettaja Jukka Jokirannan kanssa noin neljä vuotta sitten (Huh kuinka aika rientää). Hänellä ja apulaisrehtori Ulla Hämäläiselle oli tuolloin huikea kahden opettajan, 2-3 koulunkäyntiavustajan (kiitos Jiri, Leena...) ja noin 40 oppilaan luokkaa. Sen kanssa saattoi tehdä mitä vain. Vaikka innostaa suomalaisia opettajia antamaan itselleen ja oppilailleen mahdollisuus kukoistaa.
Tulevaisuus on niiden, joiden kanssa voi tehdä mitä vain.
MESSAGENI oli eilen, tänään ja huomenna, että opettaja ja koulu ovat nyt tärkeämpiä kuin koskaan. Suomi on kriisissä. Vain koulutus- tulevaisuusorientoitunut koulutus- pelastaa Suomen.
EI niin, että hylkäämme kaiken vanhan. Ei niin, että omaksumme kaiken uutena meille myytävän. Vaan käytäen sitä vain suomalaisille opettajille annettua professionalismin legitimiteettia reflektoimme kriittisesti pedagogiset rutiinimme 2010-luvulle. Kaikki käytänteet tulee minusta arvioida sen suhteen, edistävätkö ne oikeasti oppimista. Samalla riisumme itsestämme sen wanhan, joka on vain rudimenttia. Jokaisesta luokasta on tehtävä innostamis- ja onnistumistehdas. Opettajan yhä tärkeämpi tehtävä on tukea oppilasta pysymään opiskelun tilassa ja löytämää omat vahvuutensa.
ELLIJÄRVELLÄ minulla oli ilo demonstroida hyvää ja pahaa, tehokasta ja huonoa opettajaa clipseillä, jotka teimme opettaja Jukka Jokirannan kanssa noin neljä vuotta sitten (Huh kuinka aika rientää). Hänellä ja apulaisrehtori Ulla Hämäläiselle oli tuolloin huikea kahden opettajan, 2-3 koulunkäyntiavustajan (kiitos Jiri, Leena...) ja noin 40 oppilaan luokkaa. Sen kanssa saattoi tehdä mitä vain. Vaikka innostaa suomalaisia opettajia antamaan itselleen ja oppilailleen mahdollisuus kukoistaa.
Tulevaisuus on niiden, joiden kanssa voi tehdä mitä vain.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti