Monta kertaa kinastellaan digityksen hyödyistä ja haitoista, mutta tänään kouluvaari sai seurata tuntia, jossa digistä oli oikeasti oppilaille iloa.
Terveisiä Auroran koululta. Oli mukava perjantaipäivä. Päivän aluksi vanhemmat saivat seurata luokissa opetusta ja rehtori tarjosi kahvit. 2N-luokassa seurattiin matikan tuntia. Koul,uvaari sai olla olla mukana käsitöissä.. Tanssiaisissa. Syömässä tonnikalaspaghettia. Ja mukana taukokahvittelussa. Päivän pääteeksi vieläi ussassa.
Päivän spesialitteettina oli jännä etätunti aisteista ja ruuan mausta.
Digitaalista pariopettajuutta
Vierasopettaja kyseli ja oppilaat vastasivat. Jos vastaus kuului huonostui, niin luokanopettaja toisti vastauksen.
Oppilaat oli jaettu 4 eri ryhmään, joilla oli aluksi kaikilla eri tehtävä. Toinen ryhmätehtävä oli sama kaikille.
Tunti päättyi pikatsekkaukseen, oliko kaikki ymmärretty. Vierasopettaja kyseli ja oppilaat astasivat.
Lopuksi oppilaat saivat näyttää peukkua, olivatko oppineet aisteista ja ruoka-aineista uutta vai eivät. Peukut olivat hyvin pystyssä.
Opetustuokion taustalla oli Euroopan Unionin ruokajärjestelmä. Sen sivuita:
www.ruokatutka.fi
Sieltä voi tilata näitä ruokaan liittyviä digitunteja eri aiheista.
Olipa hauska kokemus. Systeemi toimi ihan samoin kuin maisteriharjoittelun ohjaus Viikin normaalikoululla pahimpaan pandemia-aikaan. Opetusharjoittelija opetti silloin etänä teamsillä, ja luokanlehtori johti oppilaiden työtä luokassa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti