torstaina, toukokuuta 16, 2024

Kouluvaarin terveisiä teatterimuseosta

K esäinen retkipäivä kouluvaarilla. Huikea ilma  ja vielä huikeampi ohjelma Auroran kolmosluokkalaisille Helsingissä Teatterimuseossa.

Koulupäivä käynnistyi 3N-luokalla koulun pihalla tasan klo 8.15. Eväspussi reppuun. Laskettiin taas oppilaat. Yksi puuttui. 3N oli ajoitettu lähtemään radalle ensimmäisenä, 3M ja 3S sitten seuraavina

Turvajonojärjestyksessä  käveltiin kohti  Kauniaisten puolella ollutta bussipysäkkiä.  Sitten yhteislipulla Tapiolaan menevään bussiin. Kaikille löytyi istumapaikka.

Tapiolassa vaihdettiin metroon. Kuinka jännittävää. Muutamalle se oli ihan eka kerta.

Perillä (muuten paljon viileämmässä) Helsingissä noin klo 9.20.  Reippaasti jonokävellen kohti Kaapelitehdasta. Oltiin etuajassa, joten vartti leikkejä auringopaisteessa.

Tasan klo 10  opas haki meidät aulasta ja pääsimme jättihissillä toiseen kerrokseen museotilaan. 3N-luokalle oli varattu kolmesta eri vaihtoehdosta tunnin kestänyt improvisaatioteatteriosuus. Opimme impron perussäännön nro1: joo-ja. Sitten innostuttiin pareittain toisen ehdotuksesta ja keksittiin siihen lisää. Luotiin yhdessä toisistamme rakennuksia, tiloja ja niiden äänimaisemia oikeassa ja värivalossa.  Annettiin lahjoja samalla lisäämisperiaatteella. Lopuksi luotiin vielä roolihahmoja oikein roolivaatteilla, liikuttiin ja tanssittiin. Teatteritila oli täynnä taikaa ja innostusta. Opas oli tosi taitava, innostunut ja lapsia innostava. Thanks!

Kello 11 oli lounastauko. Pussista löytyi iso broileri-makkarapatonki, mehua ja banaani. Maistui vaarillekin. Sitten omat roskat reppuun, kamat kasaan ja jonokävellen metroasemalla, metrolla Tapiolaan ja sieltä bussilla Kaunisten ja Espoon rajalle.  Hyvällä tuulella koulun pihalle.

Kaikki meni niin hienosti, että. Odoteltiin, että kello tulee varmasti 13. Tuli. Sitten heipat ja kotimatkalle.

Kiitoksia taas Auroralaisille ja 3N-luokalle mukavas-ta koulupäivästä. Nähdään ensi viikolla.